Odze György

odzegyorgy

odzegyorgy

A MÁV és a jó hírnév

2016. július 19. - diplomatakomment

A Magyar Államvasutak kirúgta egy vezető jegykezelőjét, aki betartotta a szolgálati szabályzatot: csak abban az esetben indította volna el a vonatot, ha egy másik jegykezelő a szerelvény másik végét tartja szemmel. Alapvető dolog,  vannak olyan állomások, amelyek kanyarban épületek, ezért egy személy számára óhatatlanul láthatatlan, hogy pontosan mi is történik a vonat túlsó végén. Ezért is fogalmazták meg a szolgálati szabályzatot eképpen, ám Magyarország éppenséggel nem arról híres, hogy akár a munkáltató, akár a munkavállaló ragaszkodik a leírtakhoz. Magam is beszéltem már kalauzzal egy balatoni vonalon, aki elmondta, hogy ő az ilyen megállókban az állomásfőnök segítségét kéri.  Ám ez sem szabályos, mert egy esetleges balesetnél az állomásfőnök jogilag nem felelős a történtekért.

A MÁV úgy gondolta, hogy jó hírén olyan súlyos csorba esett, hogy a jegykezelőt el kell távolítani a vállalattól.  Ráadásul a szakszervezet is langyosan nyilatkozik, nyilvánvalóan nem szeretnének szembekerülni a vezetéssel és ők is féltik a vasút jó hírnevét.

De ha már a jó hírnévnél tartunk: azért meg kellene nézni, hogy mi folyik a Keleti pályaudvar nemzetközi pénztáránál, meg kellene nézni, hogy az alkalmazottak milyen nyelvtudással rendelkeznek, tudnak-e eligazítást adni külföldi turistáknak, meg kellene nézni, hogy egy olyan frekventált állomáson, mint Balatonfüred, milyen táblákat helyeznek el „tájékoztatás” címén.  Azt is meg kellene nézni, hogy egy több órás utazás ideje alatt miért nem lehet egy üveg vizet vagy egy szendvicset vásárolni. Arról meg aztán nem is beszélve, hogy – eltekintve a legújabb vonatoktól – az utasok semmiféle információhoz nem jutnak hozzá arról, hogy éppen hol járnak és mikor érkeznek meg a célállomáshoz.

De van ennél súlyosabb gond is. Néhány hónapja már írnak és beszélnek a Déli pályaudvar bezárásáról és a forgalom átirányításáról az arra még jelenleg teljesen alkalmatlan Kelenföldre. Rengetegen hozzászóltak már a vitához, statisztikákat gyártanak kormányhivatalokban, csak éppen a legilletékesebb érintett, a Magyar Államvasutak vezetése nem foglalt állást ebben a dologban. Ha valami sérti egy vállalt jó hírnevét, az éppen az ilyesféle visszahúzódó magatartás, amiből számomra egyértelmű, hogy valamiféle alkut kötöttek a kormánnyal: legyen úgy, ahogyan nekik tetszik.

A MÁV jó hírnevét tehát nem az eltávolított jegykezelő veszélyezteti, hanem a MÁV maga.

A bejegyzés trackback címe:

https://odzegyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr48899864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.07.19. 16:14:05

Volt ennek az utóbbi 50 évben jó hírneve?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2016.07.19. 16:47:59

Nevetséges az ilyen szervezeteket szakszervezetnek nevezni! Aki ezt teszi, nem látott még olyant közelről.
Amúgy a kaller miért nem perel, miért nem jelent fel,.....stb?

kisf 2016.07.19. 17:29:51

Ma megtapasztaltuk a szervezést: Erdélyből jöttünk haza, háromszor adták el ugyanarra a helyre a helyjegyet...

endre79 2016.07.19. 18:47:05

Tökéletes helyzetkép, hozzátenném még szűk 20 évnyi Jánoshalma - Kiskunhalas - Bp közti vonatozás tapasztalatát.
- hol jársz? nem tudod
- nyáron klíma? lehúzhatod az ablakot
- télen fűtés? vagy nincs, vagy megrohadsz
- kilátás? talán ki lehet látni az ablakon, haaz épp nem párás, vagy retkes, vagy nincs benne mini akvárium vízzel (még halak nélkül)
- világítás? minek az....
- aggódó arcok? nem ritka, a hol a bánatos csipában vagyunk most kifejezéssel
- következő állomás? úgy is tudja az pár majom aki arra jár, a többivel meg majd lesz valami
- másik útvonal? van igen, több km kicsivel drágább, és gyorsvonati pótjegyes
- tempó? majd eléri az 55km/h -t
- pontosság? google translate...please help, what the f@ck does it mean....

endre79 2016.07.19. 18:53:14

Persze a magyar mindig csak panaszkodik, szóval egy, de csak egyetlen egy pozitívum, ha az ember fia (vagy lánya) egymaga utazgat ezen az irtózatos távon (155 vagy 190km) akkor még mindig a legolcsóbb választás.

sutyerák 2016.07.19. 19:33:44

a Keleti nközi jegypénztára? az egy csúcs.
egyszer régen vártam Németországból egy hölgyet,-akkor még nem volt mobilunk,-nem jött avval a vonattal amivel kellett volna. megvártam még vagy 3-at ami abból az irányból jött,-aztán megkérdeztem a nközi jgypnztárban kiskegyedet olvasgatótól,hogy jön-e még vonat Németo. felől?
nem,nem jön több ma.
-akkor hazaautóztam a vidéki városomba.
a ház előtt vártam egy pár percet az autóban,mert szakadt az eső,-még mielőtt kiszálltam megérkezett egy taxi BP-ről, a várt hölggyel. ha jól rémlik vmi 15ezres számlával-márkában az viteldíj. mindez azért,mert nközi kiskegyed belexart az egészbe. -azóta egyetértek a MÁV kiszolgálásról szóló történetekkel.

Spike60 2016.07.19. 20:27:32

És a nem működő fénysorompókról nem is beszéltünk....pedig arról is kéne, mielőtt még nagyobb szerencsétlenség be nem következik....nem állnak a helyzet magaslatán, és akkor a KRESZ-re mutogatnak, hogy mit kell csinálni a gépkocsi vezetőnek.
Mi meg a MÁV működési szabályzatára mutogatunk, hogy mit kéne csinálni a MÁVnak .....
süti beállítások módosítása